• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sökte samlingslån idag.

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jo det spelar roll, när jag sökte fick jag flertalet erbjudanden som efterfrågade lönedokumentation 3 mån bak i tiden. Samtliga hade dock högre räntor så jag valde inte dessa.
Ja, det spelar roll när en högre inkomst blir ännu högre. I detta fallet går man från en låg inkomst till en hög inkomst. Bankerna nekar automatiskt pga den nuvarande låga deklarerade inkomsten, trots att man skriver in den inkomsten man har nu.

Vissa banker väljer att erbjuda lån ändå mot komplettering som du säger men de flesta banker gör inte det.
Har själv tidigare fått erbjudande av endast Remember mot komplettering när jag hade lägre inkomst och angav att jag hade högre i ansökan. Två månader senare när min inkomst hade uppdateras fick jag plötsligt flera erbjudande bara för att inkomsten var uppdaterad hos UC:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Ja, det spelar roll när en högre inkomst blir ännu högre. I detta fallet går man från en låg inkomst till en hög inkomst. Bankerna nekar automatiskt pga den nuvarande låga deklarerade inkomsten, trots att man skriver in den inkomsten man har nu.

Vissa banker väljer att erbjuda lån ändå mot komplettering som du säger men de flesta banker gör inte det.
Har själv tidigare fått erbjudande av endast Remember mot komplettering när jag hade lägre inkomst och angav att jag hade högre i ansökan. Två månader senare när min inkomst hade uppdateras fick jag plötsligt flera erbjudande bara för att inkomsten var uppdaterad hos UC:
Bra att veta, min nuvarande inkomst är ca 150 000 högre än den som finns rapporterad i UC så flera av bankerna la in som krav att redovisa lönespecifikationer. Men du kan ha rätt för trots 2,7% i risk på upplysningen var det flera som valde att inte ge erbjudande. Får söka på nytt när inkoomsten uppdaterats
 

Mimmy

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Min nya inkomst är uppdaterad på UC (i april).Er är inte ännu?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Min nya inkomst är uppdaterad på UC (i april).Er är inte ännu?
Ja vanligtvis deklarerar man i mars/april och inkomsten uppdateras hos UC nån gång mitten i maj. Gör man ändringar då blir det juni.
 

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Fick ändrat beloppet till 40 000, privatlån. Fick erbjudande från BN, hoppas de går igenom nu. Ville ha anställningsavtal samt lönespecar. Isåfsll får jag bort krediterna på min uc, och klarar mig tills inkomsten är uppdaterad. Mitt kreditbetyg tog knappt stryk av denna förfrågan i vilket fall så då kan jag söka igen i Augusti.
 

Mimmy

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
När man skickar en ansökan via Lendo, ringer de per telefon eller görs allt online?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp